TEST: Elektrobicykel Cube Stereo Hybrid 120 PRO - výletný špeciál

Cube Stereo Hybrid 120 Pro je výletný špeciál - tak by sa dal nazvať dvoma slovami. Je to kamarát na celodenné výlety, na nové miesta, ktoré chcete objavovať a zážitky, ktoré sa pred vami skrývali.

Ako už názov napovedá (120 mm zdvih vidlice a zadnej stavby), ide o trailový ebajk určený na výlety po lesných cestách. My si však myslíme, že aj jazda po asfalte je s ním veľmi príjemná. Vďaka širokým kolesám (2,6 cm) a profilu pneumatík trochu pripomína jazdu na mestskom cruiseri. Navrhnutý je tak, aby vám poskytoval podporu na dlhých cestách a aby vás zbytočne neunavoval. Hovorí o tom tvar gripov (rukovätí), sedla, spoľahlivý motor Bosch CX 4 ako aj 625 Wh batéria, ktorá podporuje dlhý dojazd elektrobicykla.

Vybrali sme sa teda otestovať, či je pravda to, čo sa o ňom hovorí. A čo sa o ňom hovorí? Že pomer ceny a výkonu je v dobrej rovnováhe. Za približne 3500 eur dostanete celoodpružený elektrobicykel s kvalitným motorom a slušným dojazdom. Samozrejme, nájdete aj drahšie modely s rovnakým označením, tie však budú mať osadené lepšie komponenty, napríklad vidlicu. Pre úplnosť treba povedať ešte dve veci. Stereo Hybrid 120 kúpite aj za menej aj 3499 eur, no s menšou kapacitou batérie (500 Wh). Celkovo je nižšia cena v porovnaní s inými modelmi výsledkom kompromisov. Napríklad teleskopickú sedlovku by ste tu hľadali márne.

Test v teréne

Náš testovací okruh (Vajnory, Sv. Jur, popod vrch Somár (Malé Karpaty), Limbach, Sv. Jur - Vajnory) mal 45 km, bolo sucho, teplo a pofukoval príjemný vietor. Ideálne podmienky na výlet na elektrobajku. Na zvolenej trase máme rovinatú a hornatú cyklotrasu, zvlnené lesné chodníky aj lesné zvážnice. Batéria je plne nabitá, z úplného vybitia to trvá približne 4-5 hodín. Elektrobicykel s integrovanou batériou v hliníkovom ráme váži niečo cez 25 kg, testovací jazdec 82 kg.

Jazda po rovine je fakt pohoda, aj keď vám do tváre duje vietor. Keď sa vaša rýchlosť na displeji prehupne cez 26 km/h, pocítite, alebo skôr počujete, že motor sa vypol. Do tejto rýchlosti motor poskytuje podporu, vo vyššej rýchlosti šliapete za vlastné.

Ebajk poskytuje 4 režimy podpory: ECO, TOUR, EMTB a TURBO. Úloha režimu ECO je asi len skrývať vyššiu váhu bicykla. Keď si ho zapnete, ide sa vám fajn. Pravdepodobne by ste ale nezaplatili za elektrobicykel dvojnásobnú cenu v porovnaní s bežným modelom, aby ste jazdili v režime ECO. Po 8 kilometroch na rovine vchádzame do Sv. Jura a máme prestávku v jednej z miestnych kaviarní. Odteraz už budeme len stúpať, takže sa treba posilniť. Ďalších 8 km vedie asfaltkou cez les, na displeji svieti režim TURBO. Hoci cesta je strmá, stále vládzeme rozprávať.

Odbočka na lesný chodník sľubuje zábavnejšiu fázu výletu. Ak aj nie ste skúsený biker či bikerka, široké pneumatiky a celková robustnosť elektrobicykla vám pomôžu aj v technickejších úsekoch. Brzdy fungujú dobre, no vyššia váha bicykla im dáva zabrať. Pravdepodobne budete musieť častejšie meniť brzdové platničky. Zadná stavba spoľahlivo tlmí nárazy, k agresívnejšej jazde nám chýba viac zdvihu a najmä teleskopická sedlovka, ktou by sme mohli sedlo znížiť a zmeniť tak náš posed na ebajku.

Po piatich kilometroch lesným chodníkom sa dostávame pod vrchol Somár vo výške 649 m.n.m. Režim TURBO sa zapísal do kapacity batérie. Na displeji vidíme už len tri z celkového počtu piatich paličiek. Nevadí, na to, aké prevýšenie máme za sebou, máme stále dosť energie pokračovať. Túto trasu máme prejdenú aj na obyčajnom horskom bicykli, takže náročnosť vieme objektívne porovnať.

Smerujeme do Limbachu. Baterka aj motor si oddýchnu, cesta vedie súvisle nadol. Po absolovaní testovacieho okruhu s takmer stále zapnutý režim Turbo ukazuje ukazovateľ stavu batérie dve paličky, teda zhruba 40 percent kapacity.

Keby by ste mali zvažovať kúpu tohto ebajku?

Povedzte si, čo je vaším cieľom. Ak chcete chodiť na výlety alebo si raz za čas vyvetrať hlavu, môže byť pre vás ideálnym riešením. Ak ste fanúšikom agresívnej jazdy, môže sa vám stať, že z tohto ebajku o chvíľu vyrastiete, alebo ho budete trápiť a jemu sa to nebude páčiť. Nie, toto nie je enduro. Toto je váš kamoš na dlhých cestách, ktorý vás podrží vždy, keď budete potrebovať.


Ak si chcete tento elektrobicykel vyskúšať aj osobne, rezervujte si ho v našej požičovni na info@kambike.sk alebo na 0903328993.

Špecifikácia: 

RÁM: HPA, High Performance Aluminium

VEĽKOSTI: 27.5: XS // 29: S, M, L, XL

VIDLICA: RockShox Recon Air RL, eMTB Approved, 120mm

TLMIČ: RockShox Deluxe Select

MOTOR: Bosch Drive Unit Performance CX GEN4 (85Nm)

BATÉRIA: PowerTube 625

DISPLEJ: Purion

NABÍJAČKA: 2A

BRZDY: Shimano BR-MT420/MT400

ZADNÁ PREHADZOVAČKA: Sram SX Eagle™, 11-50T, 1x12

KĽUKY: ACID E-Crank, 38T

HMOTNOSŤ: 25,3 kg

ČÍSLO PRODUKTU: 435072